«ΕΠΙΤΑΓΗ ΕΙΣΟΔΟΥ VOUCHER ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΩΣ 29 ΕΤΩΝ»
Ο ΣΕΤΕ και η ΕΕΔΕ ως συνδικαιούχοι, αναλαμβάνουν την υλοποίηση της δράσης με τίτλο «Επιταγή εισόδου στην αγορά εργασίας για άνεργους νέους στον κλάδο του τουρισμού ηλικίας έως 29 ετών».
Η δράση χρηματοδοτείται από το Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» με πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).
Σκοπός της δράσης είναι η επίτευξη μιας δομημένης πορείας εισόδου των άνεργων νέων στην αγορά εργασίας, η οποία δυνητικά καταλήγει στην τοποθέτησή τους σε θέσεις απασχόλησης σε επιχειρήσεις που εξυπηρετούν και ενισχύουν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό και το τουριστικό προϊόν της χώρας. Ενδεικτικά δε αναφέρονται ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, επιχειρήσεις σύνθετης τουριστικής ανάπτυξης, επιχειρήσεις συνεδριακού τουρισμού, επιχειρήσεις εκθεσιακού τουρισμού, τουριστικά γραφεία, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, εταιρείες μεταφορών και επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, επιχειρήσεις κρουαζιέρας, επιχειρήσεις επαγγελματικών σκαφών, λειτουργίας μαρινών, επιχειρήσεις επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών καθώς και επιχειρήσεις εξυπηρέτησης των ανωτέρω, μέλη ή μη του ΣΕΤΕ.
Στο πλαίσιο της δράσης θα υλοποιηθεί μία ολοκληρωμένη δέσμη παρεμβάσεων που θα περιλαμβάνει:
- Πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης 80 ωρών.
- Πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις που εξυπηρετούν και ενισχύουν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό και το τουριστικό προϊόν της χώρας διάρκειας 500 ωρών, η οποία δεν θα υπερβαίνει τους 5 μήνες.
- Υπηρεσίες υποστήριξης και συμβουλευτικής καθοδήγησης των καταρτιζομένων που παρέχονται στον ωφελούμενο από το ΚΕΚ και τους Συνδικαιούχους πριν και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης (θεωρητικής και πρακτικής), που αφορούν ενδεικτικά: α) υπηρεσίες από πλευράς συνδικαιούχων – στη διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών / δεξιοτήτων των καταρτιζομένων με τις ανάγκες των επιχειρήσεων, β) υπηρεσίες από πλευράς του ΚΕΚ -, στην κατάλληλη σύζευξη των εκπαιδευτικών αναγκών / δεξιοτήτων των καταρτιζομένων με τις ανάγκες των επιχειρήσεων, στην τοποθέτηση, παρακολούθηση και εποπτεία του καταρτιζόμενου στην επιχείρηση πρακτικής άσκησης, μέσω του επόπτη Πρακτικής και γ) σε επιπρόσθετες υπηρεσίες για την μετατροπή της πρακτικής άσκησης του καταρτιζόμενου σε σύμβαση εργασίας και την τοποθέτηση του στην επιχείρηση πρακτικής.
- Επιχορήγηση της επιχείρησης που προβαίνει στην πρόσληψη του ωφελουμένου αμέσως μετά τη λήξη της πρακτικής άσκησης, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο άλλης πρόσκλησης.
ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ
- Άνεργοι νέοι απόφοιτοι ΑΕΙ / ΤΕΙ ηλικίας μέχρι 29 ετών,
- Άνεργοι νέοι απόφοιτοι υποχρεωτικής, δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέχρι 29 ετών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ:
- 2.400 €, οι απόφοιτοι Γυμνασίου-Λυκείου-ΙΕΚ (400€ επίδομα θεωρίας και 2.000€ επίδομα πρακτικής) και
- 2.700 € οι πτυχιούχοι ΑΕΙ-ΤΕΙ (400€ επίδομα θεωρίας και 2.300€ επίδομα πρακτικής)
Το Κ.Ε.Κ. «ΜΕΝΤΩΡ» πρόκειται να υλοποιήσει το παρακάτω εγκεκριμένο πρόγραμμα κατάρτισης στην Διοικητική Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, στον Δήμο Κομοτηνής.
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
«ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ ΣΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡHΣEIΣ»
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ | ||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ | ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ | ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
Εισαγωγή στον τουρισμό | Ιστορική ανάπτυξη. Η ανατομία του τουρισμού. Στατιστική. Διαμονή. Ταξίδια και πρακτορεία. Οργάνωση και χρηματοδότηση. Το μέλλον του τουρισμού. Ανάλυση του τουριστικού προϊόντος. Μορφές της τουριστικής αγοράς και οικονομίας. | 6 |
Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού | Η τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα και διεθνώς. Υφιστάμενη κατάσταση και προοπτικές ανάπτυξης. Προβλήματα και αντιμετώπισης τους.
Μορφές τουρισμού. Σύγχρονες και παραδοσιακές μορφές τουρισμού. Ήπιες μορφές τουρισμού. Εναλλακτικός τουρισμός |
6 |
Οργάνωση και διοίκηση ξενοδοχειακών μονάδων | Η τουριστική κατανάλωση και η τουριστική αγορά. Το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Μορφές ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Ίδρυση ξενοδοχειακής μονάδας. Ξενοδοχειακό προϊόν. Βασικές μέθοδοι εκμετάλλευσης ξενοδοχείου. Ο έλεγχος λειτουργιών ξενοδοχειακής μονάδας. Διοίκηση προσωπικού. Αξιολόγηση αποτελεσμάτων. Εισαγωγή στην προσέγγιση των συστημάτων Ανάγκη για οργάνωση. Οργανωτική δομή Μορφές τυπικής οργάνωσης Οργανική και μηχανική προσέγγιση της οργάνωσης Άτυπη οργάνωση και τα χαρακτηριστικά της Πλεονεκτήματα – Μειονεκτήματα Χαρακτηριστικά της ξενοδοχειακής οργανωτικής στρατηγικής Οργάνωση και διοίκηση τμήματος υποδοχής Οργάνωση και διοίκηση τμήματος ορόφων. Οργάνωση και διοίκηση επισιστικών τμημάτων. Οργάνωση και διοίκηση εστιατορίων ξενοδοχείου. Οργάνωση και διοίκηση τμήματος προμηθειών | 12 |
Ξενοδοχειακές εφαρμογές (Software) με χρήση Η/Υ | · Ο ρόλος του ηλεκτρονικού υπολογιστή στις ξενοδοχειακές μονάδες
· Windows – διαχείριση αρχείων · Word – επεξεργασία κειμένου · Excel – λογιστικά φύλλα · Internet – διαδίκτυο |
12 |
Επικοινωνία και δημόσιες σχέσεις | Η έννοια της επικοινωνίας. Τα κυριότερα εμπόδια. Η επίδραση της αντίληψης. Το μυαλό και η επικοινωνία. Η μη λεκτική επικοινωνία. Η αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη. Η αναγνώριση των αναγκών και των επιθυμιών των πελατών. Η θετική και αρνητική παρακίνηση των πελατών. Πότε και πως αποκτάται η εμπιστοσύνη των πελατών. Χειρισμός αντιρρήσεων, αντιστάσεων και παραπόνων. Η χρήση του τηλεφώνου ως μέσου επικοινωνίας. Εμπόδια στην τηλεφωνική επικοινωνία. Το τηλέφωνο σαν επαγγελματικό εργαλείο. Παράγοντες που επηρεάζουν την τηλεφωνική επικοινωνία. Σωστή τηλεφωνική συμπεριφορά. Οι δυνατότητες που προσφέρει η τηλεφωνική επικοινωνία. Η δημιουργία θετικής εντύπωσης. Επίλυση προβλημάτων. Επικοινωνία της υποδοχής με τα υπόλοιπα τμήματα του ξενοδοχείου. Η σημασία της οργάνωσης στις δημόσιες σχέσεις. Βασικές αρχές οργάνωσης δημοσιών σχέσεων. | 6 |
Ποιοτική Εξυπηρέτηση του Πελάτη | · Ανάγκες και απαιτήσεις του πελάτη της τουριστικής επιχείρησης
· Παροχή ποιότητας στον πελάτη · Παθητική και Ενεργητική Εξυπηρέτηση του πελάτη · Πρότυπα εξυπηρέτησης · Διερεύνηση του αναγκών του πελάτη |
12 |
Ποιοτική εξυπηρέτηση και εργαζόμενος | Συμπεριφορά τουρίστα – πελάτη. Η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των δυο μερών. Η αντίληψη (από την πλευρά του πελάτη) του ορθού τρόπου ποιοτικής εξυπηρέτησης. Βασικές αιτίες παροχής χαμηλής ποιοτικής εξυπηρέτησης. Η ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη | 5 |
Διαχείριση κρίσεων στον τουρισμό | · Η έννοια της διαχείρισης κρίση
· Ασκήσεις με βάση το σχέδιο διαχείρισης κρίσεων |
5 |
Υγιεινή και ασφάλεια στο χώρο εργασίας | · Υποχρεώσεις εργοδοτών
· Υγιεινή και ασφάλεια σε χώρους εργασίας Κίνδυνοι για την ασφάλεια στους χώρους · Νομοθετικό πλαίσιο για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας |
4 |
Τεχνικές αναζήτησης εργασίας και βασικές αρχές εργατικού δικαίου | · Διαδικασίες – τρόποι αναζήτησης εργασίας
· Τεχνικές σύνταξης βιογραφικού σημειώματος – συνοδευτικής επιστολής · Τεχνικές παρουσίας σε συνέντευξη · Συμπεριφορά στο χώρο εργασίας · Χρήση των υπηρεσιών και των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ · Βασικές αρχές για εκκίνηση επιχειρηματικότητας · Έννοια εργατικού δικαίου – Σώμα επιθεώρησης εργασίας · Βασικές αρχές που διέπουν τις εργασιακές σχέσεις · Ατομικές συμβάσεις εργασίας |
4 |
Εξοικείωση των καταρτιζομένων με το χώρο της πρακτικής άσκησης | Περιγραφή αρμοδιοτήτων – καθηκόντων – κανόνων λειτουργίας επιχείρησης – Ωράριο λειτουργίας επιχείρησης – Πρόγραμμα πρακτική | 8 |
ΣΥΝΟΛΟ | 80 |
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
A/A | ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ | ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ | ΧΩΡΟΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ | ΑΡ. ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ |
1 | CHRIS AND EVE. ΣΤΕΦΑΝΟΣΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Α.Ε. | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ | 3ο ΧΛΜ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, 69100 | 5 |
2 | ΑΝΑΤΟΛΙΑ Α.Ε. ΝΙΚΟΛΑΟΣ Γ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ Α.Ε. | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ | ΑΓΧΙΑΛΟΥ 53, ΚΟΜΟΤΗΝΗ 69100 | 6 |
3 | ΟΡΦΕΥΣ Α.Ε. | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ | ΠΑΡΑΣΙΟΥ 1, ΚΟΜΟΤΗΝΗ, 69100 | 3 |
4 | ΟΛΥΜΠΟΣ Α.Ε. | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ | ΟΡΦΕΩΣ 37, ΚΟΜΟΤΗΝΗ, 69100 | 3 |
5 | JUNIOR TRAVEL | ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ | ΙΩΝΩΝ 9, ΚΟΜΟΤΗΝΗ, 69100 | 1 |
6 | KIRIDIS HOTEL | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ | ΛΕΟΝΤΟΣ ΣΟΦΟΥ 6, ΚΟΜΟΤΗΝΗ, 69100 | 1 |
7 | «RODOPITOURS» ΜΠΑΜΠΑΣΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ Α. | ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ | ΟΡΦΕΩΣ 29, ΚΟΜΟΤΗΝΗ, 69100 | 1 |
8 | PLATON TOURS ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΧΡΟΝΗΣ | ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ | ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 3, ΚΟΜΟΤΗΝΗ, 69100 | 1 |